ID: 121899
Omschrijving
Olieverfschilderij op doek van Arlet Trebor. Abstracte compositie, op verso getiteld \"het oneindige universum\". Onberispelijke staat. Signatuur op de rand van het werk en op verso. Doekmaat: 70 bij 90 cm. Hoeft niet te worden ingelijst (maar kan wel). Verzending mogelijk.
GRATIS VERZENDING omwille van de CORONA-MAATREGELEN
Over de kunstenares:
TREBOR Arlette, pseudoniem van Arlette Van Hooimissen, heeft haar roots in de plastische kunsten. Ze gaf gedurende vele jaren les in tekenen, plastische opvoeding, plastische expressie en kunstgeschiedenis. In de academie van Wetteren volgde ze meerdere jaren verschillende ateliers om zich te bekwamen in tekenen, grafiek, keramiek en schilderkunst.
Arlet Trebor vertrekt in haar werken van beelden die een impact op haar hebben, van geweld en rampen. Ze geeft inhoud aan die beelden door elementen af te zonderen en te abstraheren. In een chaos van puin en verwrongen staal gaat ze op zoek naar ritme en harmonie. Het is een vorm van ordening, de verwerking van zintuiglijke indrukken en de verhalen er rond. Ondanks de achtergrond die als inspiratie voor het werk diende en er aan de basis van lag, is deze achtergrond in het werk slechts fragmentair aanwezig. Het geheel krijgt daardoor een bevreemdend aspect, die de kijker wat achterlaat met de vraag: wat stelt dit voor? De doorgedreven abstrahering versterkt echter de thematiek van het werk en geeft er door het verlaten van de anekdote een universeler karakter aan. Geen levendige, heldere kleuren maar een sober donker palet van groenen, bruinen en toetsen van blauw en rood, wat dan nog eens door het gebruik van de houtskool en de chemische pigmenten wordt versterkt. Het geheel vormt daardoor een krachtig beeld, een geordende emotionele chaos.
GRATIS VERZENDING omwille van de CORONA-MAATREGELEN
Over de kunstenares:
TREBOR Arlette, pseudoniem van Arlette Van Hooimissen, heeft haar roots in de plastische kunsten. Ze gaf gedurende vele jaren les in tekenen, plastische opvoeding, plastische expressie en kunstgeschiedenis. In de academie van Wetteren volgde ze meerdere jaren verschillende ateliers om zich te bekwamen in tekenen, grafiek, keramiek en schilderkunst.
Arlet Trebor vertrekt in haar werken van beelden die een impact op haar hebben, van geweld en rampen. Ze geeft inhoud aan die beelden door elementen af te zonderen en te abstraheren. In een chaos van puin en verwrongen staal gaat ze op zoek naar ritme en harmonie. Het is een vorm van ordening, de verwerking van zintuiglijke indrukken en de verhalen er rond. Ondanks de achtergrond die als inspiratie voor het werk diende en er aan de basis van lag, is deze achtergrond in het werk slechts fragmentair aanwezig. Het geheel krijgt daardoor een bevreemdend aspect, die de kijker wat achterlaat met de vraag: wat stelt dit voor? De doorgedreven abstrahering versterkt echter de thematiek van het werk en geeft er door het verlaten van de anekdote een universeler karakter aan. Geen levendige, heldere kleuren maar een sober donker palet van groenen, bruinen en toetsen van blauw en rood, wat dan nog eens door het gebruik van de houtskool en de chemische pigmenten wordt versterkt. Het geheel vormt daardoor een krachtig beeld, een geordende emotionele chaos.