ID: 5897
Omschrijving
Recent uitgebouwd en ik heb eigenlijk geen plek het spul uit elkaar te trekken of te bewaren. Gaat dus om een 1600 uit, zo begrijp ik de motorcode, een Giulia Super van na 1972. Het torretje consumeert wat olie, zowel door incontinentie als door een rookverslaving. Loopt echter erg goed en heeft op alle 4 de cilinders goede compressie: ik mat respectievelijk 12, 10,5, 10,8 en 10.0 bar. Geen grote verschillen dus. De hogere compressie van 1 komt denk ik door dat wat olie in het bougiegat ( ) stond en dat in de cilinder is gelopen vlak voor de test. Mijn gevoel zegt dat een koprevisie en wat nieuwe pakkingen al veel doet.
Erbij ook nog een versnellingsbak. Dit is het dieptepunt in 105-versnellingsbakken. Alle synchro's zijn versleten. Naar 5 schakelen gaat nog net goed, maar daar schiet hij dan weer af en toe uit. Voor de tandwieltjesfetisjist met een laag gevoel voor eigenwaarde.
Zonder waterpomp en ontsteking. Prijs? Doe mij een goed bod. Wat is een goed bod? Kijk, voor 50 euro doe ik het spul niet weg (die bak wel trouwens). Dan zoek ik toch een plekje. Al is het alleen maar om een reserve carter te hebben oid. Goede 1600 krukasjes worden inmiddels ook wat zeldzamer heb ik begrepen.
Erbij ook nog een versnellingsbak. Dit is het dieptepunt in 105-versnellingsbakken. Alle synchro's zijn versleten. Naar 5 schakelen gaat nog net goed, maar daar schiet hij dan weer af en toe uit. Voor de tandwieltjesfetisjist met een laag gevoel voor eigenwaarde.
Zonder waterpomp en ontsteking. Prijs? Doe mij een goed bod. Wat is een goed bod? Kijk, voor 50 euro doe ik het spul niet weg (die bak wel trouwens). Dan zoek ik toch een plekje. Al is het alleen maar om een reserve carter te hebben oid. Goede 1600 krukasjes worden inmiddels ook wat zeldzamer heb ik begrepen.