Omschrijving
Heb je een nieuwe auto gekocht en vertoond deze al kort na aankoop een mankement? Dan is er waarschijnlijk sprake van een verborgen gebrek. Als jou dit overkomt, is het belangrijk om de juiste stappen te ondernemen en het probleem met de garage op te lossen.
• Neem direct contact op met de verkoper wanneer je een gebrek aan de auto constateert.
• Geef de verkoper altijd eerst de gelegenheid de auto binnen een redelijke termijn te herstellen of te vervangen.
• De verkoper mag jou niet naar de fabrikant sturen. Je hebt de koopovereenkomst immers gesloten met de verkoper en niet met de fabrikant.
• Zorg voor bewijs: laat de auto controleren door een onafhankelijk bedrijf en laat hiervan een rapport opstellen.
• Reageert de garage niet op uw verzoeken?
Stuur een brief vanuit een Flexx-jurist
, waarin wij de garage verzoeken de gebreken te herstellen.
Bij Flexx van DAS krijg je direct juridische hulp, altijd voor een vast bedrag per oplossing. Je betaalt dus nooit een hoog uurtarief en hebt géén verrassingen achteraf.