ID: 56673
Omschrijving
-lees de volledige beschrijving a.u.b-
Leuk project voor de doe het zelver. Kurk/Vlotter in caburateur is helaas kapot waardoor de quad momenteel na 100 - 500 meter verzuipt. Heb hem zelf een keer gekocht van een vriend, maar heb er geen verstand van en helaas geen tijd om het te leren. Met een beetje afstellen een leuk ding van te maken.
De beugel voorop is wat gehavend door een ongelukje tegen een boompje aan. Ook zijn de velgen voor verbogen (zie laatste foto's) waardoor de voorbanden wat wiebelen, maar het chassis en lagers lijken allemaal recht en er zit geen speling op de wielen of het stuur! Ook de motor heeft goede cilinder druk en is krachtig genoeg om een volwassene door het losse zand te rijden. Trekstarter is goed (!) start in principe bij de eerste kanteling van de cilinder, vonkt goed dus bobine goed, banden wat uitgedroogd maar prima. 4 takt dus gewoon euro 95.
Incl witte kappen zoals op eerste foto's (staan dik in de primer en zijn klaar om in je eigen gewenste kleur te spuiten)
Ik doe er niets mee, mag direct weg voor 150 euro.
Eerste die dat bied mag hem op komen halen! Alleen in onderdelen is hij al zat waard. onder de 100 euro gaat hij sowieso niet weg.
---------------
Nog meer info voor de geïnteresseerden:
Motor / clinder is goed, hij start direct, maar de carburateur is slecht afgesteld waardoor hij te veel benzine krijgt en verzuipt. Heb het open gemaakt maar de vlotter (kurkje) die ervoor moet zorgen dat de benzine gereguleerd word... Die is kapot / vergaan, daardoor blijft benzine te veel erin lopen en stikt de motor als je niet genoeg gas geeft (lees: lucht aan de motor geeft) ... Bij een brommer zaak kunnen ze het vast verhelpen of een nieuwe universele carburateur bestellen of de ouwe maken.
Maar nogmaals ik heb geen ervaring met brommers. Weet puur technische te benoemen waarom hij teveel benzine krijgt.
De trekstarter is op dit moment goed, (half jaar geleden dat ik een rondje heb gereden) maar door het steeds verzuipen en weer snel aantrekken / starten (want dan liep die meteen weer) schoot de veer wel eens los in de trekstarter. Hiervoor moet je de veer er even af halen en weer met de hand erin draaien, en dan ben je good to go. Maar nu is hij dus goed.
Nogmaals, het is een leuk projectje, en als die werkt heb je er bakken plezier van voor een habbekrats!
Met vriendelijke groet,
Jasper
Leuk project voor de doe het zelver. Kurk/Vlotter in caburateur is helaas kapot waardoor de quad momenteel na 100 - 500 meter verzuipt. Heb hem zelf een keer gekocht van een vriend, maar heb er geen verstand van en helaas geen tijd om het te leren. Met een beetje afstellen een leuk ding van te maken.
De beugel voorop is wat gehavend door een ongelukje tegen een boompje aan. Ook zijn de velgen voor verbogen (zie laatste foto's) waardoor de voorbanden wat wiebelen, maar het chassis en lagers lijken allemaal recht en er zit geen speling op de wielen of het stuur! Ook de motor heeft goede cilinder druk en is krachtig genoeg om een volwassene door het losse zand te rijden. Trekstarter is goed (!) start in principe bij de eerste kanteling van de cilinder, vonkt goed dus bobine goed, banden wat uitgedroogd maar prima. 4 takt dus gewoon euro 95.
Incl witte kappen zoals op eerste foto's (staan dik in de primer en zijn klaar om in je eigen gewenste kleur te spuiten)
Ik doe er niets mee, mag direct weg voor 150 euro.
Eerste die dat bied mag hem op komen halen! Alleen in onderdelen is hij al zat waard. onder de 100 euro gaat hij sowieso niet weg.
---------------
Nog meer info voor de geïnteresseerden:
Motor / clinder is goed, hij start direct, maar de carburateur is slecht afgesteld waardoor hij te veel benzine krijgt en verzuipt. Heb het open gemaakt maar de vlotter (kurkje) die ervoor moet zorgen dat de benzine gereguleerd word... Die is kapot / vergaan, daardoor blijft benzine te veel erin lopen en stikt de motor als je niet genoeg gas geeft (lees: lucht aan de motor geeft) ... Bij een brommer zaak kunnen ze het vast verhelpen of een nieuwe universele carburateur bestellen of de ouwe maken.
Maar nogmaals ik heb geen ervaring met brommers. Weet puur technische te benoemen waarom hij teveel benzine krijgt.
De trekstarter is op dit moment goed, (half jaar geleden dat ik een rondje heb gereden) maar door het steeds verzuipen en weer snel aantrekken / starten (want dan liep die meteen weer) schoot de veer wel eens los in de trekstarter. Hiervoor moet je de veer er even af halen en weer met de hand erin draaien, en dan ben je good to go. Maar nu is hij dus goed.
Nogmaals, het is een leuk projectje, en als die werkt heb je er bakken plezier van voor een habbekrats!
Met vriendelijke groet,
Jasper